It`s beginning to look a lot like christmas!

 
I onsdags när jag hade vaknat var jag hos tatueraren och fyllde i min nyaste tatuering. Min mans initialer som jag har på mitt vänstra ringfinger. Den hade som väntat tappat en del färg. Det är svårt att få den att läka bra där den sitter. Jag använder mina händer väldigt mycket! Både som mamma och som undersköterska. Är mycket i vatten när jag tvättar och städar eller när jag är på jobbet där händerna ska spritas jämt och ständigt.
Tatueraren var snäll och fyllde i den igen gratis. Jag var rädd om min tatuering förra gången men denna gången är jag ännu mer rädd om den. Försöker hela tiden tänka mig för när jag använder den vänstra handen. Det är svårt!! Det räcker ju att man sticker ner handen i byxfickan eller liknande! Jag är ju dessutom vänsterhänt :)
Hur som helst så kommer jag behöva fylla i den då och då med åren. Även om den läker bra nu och inte tappar färgen så kommer den slitas på mycket och blekna med tiden.
 
I torsdags kom mannen hem tidigare från arbetet för att lösa av mig där hemma med barnen. Jag hade äntligen en tid hos frissan!! Så skönt det var att bli ompysslad. Det blev folieslingor med chokladbrun färg varvat med en mörkare blond färg som sen blandas med min egen ljusblonda färg. Det var dags för en liten förändring. Det super blonda sommarblekta håret var inte snyggt längre. Samtidigt vill jag inte göra något drastiskt där det sen blir en utväxt för det finns inget fulare! Jag blev nöjd med resultatet.
 
Brrrr va kallt det blev helt plötsligt!! Det var en frusen Milla som kom fram till jobbet i fredags kväll. Trots ordentligt med vinterkläder på så frös jag ganska mycket. Man är ju inte alls van vid denna kylan! Och igår kväll när det var dags att bege sig till arbetet igen låg det tjockt med snö ute. Underbart vackert och mysigt. Hoppas för barnens skull att det får stanna ett tag. Isac tjöt av glädje när han fick syn på snön. Han och Julia satt och tittade på Polar expressen. Den filmen plockar verkligen fram julkänslorna. Jag och mannen rotade igenom julsakerna för att få fram adventljusstakar mm och samtidigt snöade det ute. För Isac kunde det inte bli mer jul än så! Nu är det jul ropade han ♥ Lilla Julia är mest tyst när hon tittar ut. Hon förstår nog inte riktigt vad det är frågan om med snö haha. Därför hoppas jag det stannar så hon har en chans imorgon att gå ut och känna på den. Kvällsrundan med hundarna var också trevlig. Jag trodde aldrig jag skulle få ut Sam i kylan men han skuttade glatt omkring i snön precis som Yoda. Lilla Yoda har alltid älskat snö.
 
Jag har spenderat halva helgen på jobbet och den andra halvan i sängen :) I morse gick jag av mitt pass och är nu lite ledig igen. Efter att jag har fått mina timmars sömn ska jag fortsätta med julpyntandet av hemmet. Gardiner ska strykas mm. Vi måste också en sväng till stan och inhandla fler adventljusstakar då vi inte har så det räcker till alla fönsterna. Behöver även blockljus, kronljus och fler små julklappar till paketkalendrarna.
 
Vi tjuvstartar julen lite, nu när snön ligger vit där ute får man ju passa på hihi. Sen måste jag faktiskt få det gjort nu i dagarna för sen jobbar jag och vi har planer hela helgen då det är 1:a advent. Vi vill ju ha allting på plats innan 1:a advent. Jag tror även att granen kommer fram i veckan. Barnen tycker att det är så roligt och eftersom den är i plast så finns det ju ingen risk att den ska börja barra innan jul ;)
Mannen får jag sätta i arbete till att få upp utomhusbelysningen.
 
Igår var barnen med pappa på Eslövs leksaksmuseum när jag låg hemma och sov. Isac och Julia älskar det stället och hade varit helt lyriska där inne som vanligt. Efteråt åt de på McDonalds och var och handlade lite mat. De var två lyckliga barn som väckte sin mamma på eftermiddagen och talade om var de hade varit hela förmiddagen. ♥
Idag har Isac bestämt träff med en kompis. Har vi tur så följer han inte med till affären. Det är svårt att handla hans paket till julkalendern när han är med. Det är lite lättare att lura lilla Julia ;)
 
En frusen svensk framme på jobb :)
 
Barnen på Eslövs leksaksmuseum.
 
Älskade ungar, hand i hand ♥
  
Julia och pappa ♥
 
Vårt vintervackra hem!
 
Bild tagen av mannen natten till den 22/11.
 
Lyktan till vänster och lyktan till höger ska jag snart hämta ut på posten.
Majalyktor, så fina och samtidigt gör man en god gärning då 50 % av pengarna går till barncancerfonden ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0