Date night

Vill börja detta inlägget med att gratulera min kusin Maria och hennes sambo Glenn.
De blev för andra gången stolta föräldrar till en liten flicka den 31/1-16.
Lilla Tove föddes 49cm lång och vägde 3730g.
Även grattis till storasyster Alice.
 

 
Denna tiden på året då sjukdomarna härjar är ju bara för tråkig. Tycker att familjen har turats om med förkylningar under en ganska lång tid nu. Julia har fått vara hemma från dagis vid ett tillfälle. Nu i veckan fick jag sjukanmäla mig en natt. Det gick bara inte! Feber, muskelvärk och ont i halsen så det tog kål på mig.
Det kom snabbt och gick över lika snabbt. Det värsta gick över iaf för halsonten och snuvan sitter kvar ännu.
Det kan jag leva och även arbeta med. Dessa sjukdomar har gjort att vi har fått ställa in en del roliga saker. Tråkigt men inget att göra åt. Julia blev sjuk när vi hade bestämt träff med Sandra och hennes barn.
Något jag hade sett väldigt mycket fram emot. Så fort vi är 100% på G igen från alla sjukdomar ska vi boka om det. Vi väntar även med att hälsa på Marias senaste tillskott för att vi vill inte smitta den lilla tösen.
 
Hela familjen längtar till sommaren. Det känns långt bort men tiden går fort. På mitt arbete ska semesterveckorna vara inlämnade redan nu i februari. Det får oss verkligen att börja tänka på semestern och vad vi vill göra då osv. Bad, sol och grillkvällar i trädgården låter ju bara för bra för att vara sant just nu. Isac drömmer redan om sin 7 års dag och räknade senast igår upp alla kompisarna han tänker bjuda på sitt kalas :)
Livet är ganska tråkigt just nu med jobb, renovering, sjukdomar och ett mörkt och trist väder. Det skadar inte att ha saker att se fram emot som tröst.
 
Förra helgen spenderade jag och barnen lördagen i Lund. Julia mådde bättre och jag och mannen hade ännu inte insjuknat. Vi hälsade på familjen Nilsson. Mannen arbetade hemifrån hela förmiddagen och eftermiddagen fortsatte han med renoveringen här hemma. Det var trevligt att träffa våra kära vänner och framförallt mitt lilla gudbarn Kian. Det händer så mycket mellan gångerna vi träffas och man missar så mycket. Även om Linda skickar många bilder så är det ju inte samma sak.
 
På söndagen var det tänkt att familjen skulle göra något tillsammans. Så blev det inte riktigt för Isac ville så gärna träffa sin bästa kompis så vi fick ge oss. Vi körde och lämnade honom till kompisen och sen körde mannen, jag och Julia iväg på lite olika ärenden. Vi stannade förbi Zoo giganten och klappade kaninerna och köpte hundgodis. Det är rena himmelriket för mig och Julia att besöka det stället. Vi körde sen vidare till Nova för att få tag på en ny kaffekokare. Vår gamla hade lagt av samma morgon och då är det livskris! Vi klarar oss inte en dag utan en kaffekokare!!!!!!!!!!!!!!!
 
Renoveringen går sakta framåt. Med ungar och jobb att sköta mm så blir det inte mycket tid över till renoveringen. Nu har vi väggar igen tack vare hjälp ifrån svärfar. Tapeter är beställda och snart börjar lite av det roliga arbetet dvs att färdigställa hallen till sovrummen. Vi gör klart en bit i taget.
 
Nu i veckan hade min älskade man ordnat med en överraskning. Jag visste sedan innan att den dagen var spikad till någonting men jag visste inte vad. När dagen började närma sig blev först mannen sjuk sen jag.
Det såg ut som att det inte skulle bli av, så typiskt! Men när dagen var kommen sov jag ut ordentligt. Ola hörde sedan av sig från sitt arbete för att kolla hur jag mådde. Han fick svaret att så länge det inte skulle springas något maraton eller bestigas några berg så skulle jag nog orka med hans överraskning. Mannen kom hem tidigare från jobb och hade en vacker orkide med sig hem.
 
Ola talade om för oss att barnen skulle hem till morfar och Mona ett par timmar och att han och jag skulle på en restaurang på lilla torg i Malmö. Barnen jublade och det gjorde jag också! Vi åkte och lämnade barnen hemma hos morfar och Mona. De skuttade glatt in och började leka med sina leksaker och hade knappt tid att säga hejdå till päronen. Hela kvällen hade de lekt, hjälpt till att rulla köttbullar och badat i deras bubbelpool.
De var färdiga i pyjamas när vi kom och hämtade dom och det var bara att slänga dom i säng när vi kom hem.
 
Jag och mannen hade välbehövd tid tillsamman på tu man hand. Innan vi åkte tog vi båda nässprej för att kunna smaka maten haha. Vi beställde in varsin planka och maten var den bästa!! Mums!! Vi kunde äta och prata ostört och som småbarnsförälder är det rena lyxen. Efter maten åkte vi till Ikea för att titta på nya hallmöbler. Hallen är under renovering och när den är klar ska där in nya möbler. Tyvärr var det inte mycket på Ikea till hallen som föll oss i smaken men ett sko skåp kommer vi handla där.
 
Ett stort tack till min gubbe som hade ordnat detta för oss! Och tack till barnpassarna! Denna date nighten fick mig verkligen att glömma både halsont och tråkiga vardagsbestyr för en stund.
 
Denna helgen arbetar jag. Mannen har bjudit hem kompisar ikväll, de ska beställa pizza och se en skräckfilm. Ganska glad att jag inte är hemma då, sånt skräp får de se själva :) Förkylningen är ganska besvärlig att vara på arbetet med. Blir andfådd för minsta lilla och näsan bara rinner. Tyvärr så blir alla sjukdomssymptom värre bara för att man håller sig vaken på natten. Skulle jag vända dygnet rätt igen så hade jag inte mått hälften så dåligt. Tänker dock inte ge mig, vill inte se fler röda markeringar där jag klarmarkerar min lön haha.
 
Nästa helg är jag inte bara ledig utan långledig. Det är även alla hjärtans dag och jag tänker skämma bort mina älsklingar med små gåvor. De är redan inhandlade och det ska bli så roligt att överraska dom.
 
Här kommer bilder från den senaste tiden...
 
Mitt och naturens underverk! Nu är snön borta och vi hoppas på vår!
 Mannen kom ihåg tulpanens dag, lucky me!
 
En stolt Isac har själv byggt ihop denna lego polisstation!
 Sover extra gott de nätter som spenderas hemma.
Helt ensam är jag aldrig för hundarna gör mig alltid sällskap oavsett när på dygnet jag sover.
Men extra gott sover jag när mannen ligger bredvid.
För att inte tala om mysiga sovmorgonar när hela familjen ligger och trängs tillsammans :)
 
 
Prinsessan hos frissan. Hon är så duktig! Fina Julia!
 
 Hemma med en sjuk Julia. Tittar på film och käkar frukt.
 
När Julia var hemma sjuk tog vi tag i att städa hennes rum.
Hon bor så fint vår lilla prinsessa!
 
 Sist jag arbetade helg vaknade jag på lördagen till ett dukat bord. Tvättkorgarna var tomma och mannen hade veckohandlat mm. Vilken lyx! Han bjöd på hemmagjord pizza som var riktigt god! Med en sån behandling är det enkelt att arbeta helg ;)
 
 Denna fina ljusstake har Isac gjort till familjen på fritids.
 
Bästisarna har följe hem från skolan.
 På besök hemma hos familjen Nilsson.
 
 Så här snygg blev Julia efter att Tiddi hade stylat henne :)
 
 Sam solar sig i husses bygglampa :) 
 
 Lycka kan man hitta småsaker, som när man upptäcker att sin orkide blommar om igen :)
 
Men visst är det mannen och barnen som alltid ser till att jag är lycklig!
 
 och självklart också mina små pälsklingar!
 
 
 En hund under täcket och en ovanpå, den bästa medicinen när man är sjuk!
 
Mys!!
 Julia visar upp Sam i sitt nya Hurtta täcke.
 
Date night med världens godaste middag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0