Sjukling nr 4/4

Så nu har hela familjen varit sjuka. Det var bara Isac kvar och han började bli sjuk i söndags och sen bröt det ut ordentligt natten till måndagen med feber och hela köret. Hade väl varit konstigt om han skulle klarat sig från det vi alla andra hade haft.
 
Han är nu på benen igen och idag ska han till skolan. Igår mådde han helt ok och fick följa med på en promenad med hundarna. Vi tog skogsrundan och han valde själv att gå den långa rundan. Jag frågade flera gånger om vi inte skulle vända och gå hem igen men han ville fortstätta och helst gå förbi lekplatsen också. Väl framme vid lekplatsen behövde han vila. Hostan var besvärlig. Sen orkade han leka igen och jag fick till sist säga att nu räcker det och så går vi hem. Han ville själv till skolan idag och Ola vaktar telefonen ifall fröknarna skulle ringa och säga att han inte mår bra. Jag har skrivit i kontaktboken att han inte ska delta på idrottslektionen.
Lilla Julia är taggad för att gå till dagis! Hon saknar sina kompisar och är trött på att gå hemma liksom vi andra.
 
Nu håller vi tummarna att sjukdomarna är över för ett bra tag framöver, helst föralltid!
 
Jag har precis arbetat en natt och har en kvar, sen är jag långledig fram till torsdag nästa vecka. Det ni!
Jag känner iof inte att långledigheten är så välbehövd denna gången efter både VAB och själv varit sjuk.
Det är inte mycket jag har jobbat sedan jag gick på julledigheten förra året. Som tur var blev Isac sjuk när jag var ledig. Det var bara Ola som fick jobba hemifrån igår förmiddags för att ta hand om barnen när jag sov inför nattjobbet. När jag klev upp tog jag över och mannen kunde köra till jobbet. Vi är så glada dom gångerna vi slipper ta VAB. Det händer inte ofta!
 
Helgen längtas det till. Vi får se vad lördagen bjuder på men melomys på kvällen är självfallet och på söndag är det alla hjärtans dag. Det ska firas och dagen ska sedan spenderas tillsammans med härliga vänner.
 
Tuff och Fluff är nybadade!
 
Haha :)
Han har fått Julias Elsa dockas krona på huvudet.
"Sluta Matte" tänker han nog :)
 
 Min nya fina nyckelring, Sam!
 
 Sjuklingen :(
Zombie gosedjuret som Isac har bredvid sig i sängen är den stora favoriten.
En figur från Minecraft, ett spel som är väldigt inne bland Isac och hans kompisar just nu. Zombie ska vara med när han sover, leker och är i skolan.
Alla barnen i skolan får ha ett mjukis med sig som man bara får ha framme på sagoläsningen.
 
Isac blev så ledsen på sin dumma förkylning.
Jag och Julia gjorde ett varmt bad till honom och tände lite ljus.
Detta var skönt mamma sa han.
 
 Tisdagen bjöd på små solglimtar.
Jag och dottern njöt på middagspromenaden med hundarna den dagen.
Skönt med lite mildare väder, tyvärr har jag hört att det ska bli minusgrader igen till helgen :(
 
Bilder från igår.
Isac mådde bättre och vi var på lekplatsen.
Vi gjorde också pannkakor till lunch och byggde en koja under köksbordet på eftermiddagen.
En härlig dag!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0