Alla dåliga känslor på en och samma gång!

Nu när man har jobbat lite känns ledigheten som ett minne blott. Man kommer snabbt in i sina vanliga rutiner och hur skönt det än är att vara ledig så mår iaf jag bäst av de vanliga rutinerna.
 
Barnen är glada över att vara tillbaka och träffa kompisarna på dagis och på fritids. Isacs skola börjar inte förrän den 11:e men han har fått lite mjukstart nu på fritids med korta och få dagar. I onsdags var barnen och mannen lediga. Isac var iväg hela dagen och firade en kompis som fyllde år och hade kalas. Han kom glatt hem på eftermiddagen när jag hade vaknat från mitt nattskift med en godispåse i högsta hugg.
 

Familjens lediga torsdag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi fick i alla fall gjort en del ärenden. Ola som hade tagit ledigt för att få gjort mycket på renoveringen fick inte gjort hälften av det som var tänkt. Dels för att det kom annat tråkigt emellan och dels för att det kom så pass mycket snö så hans pappa som skulle hjälpa till inte kunde köra tills oss från Smygehamn.
 
Senare på eftermiddagen var familjen i ro där hemma och kunde spela lite sällskapsspel och mannen fick dragit lite kablar och annat nyttigt till renoveringen.
 
Lilla Isac har sedan i torsdags varit lite nere. Det har vi fått bot på nu! Igår hämtade jag båda barnen från dagis och fritids med pulka. Det var så klart skoj att åka hela vägen hem i den och stanna förbi affären och köpa fredagsmys med oss hem. Wiiiiieeeee hörde man från Julia bak i pulkan :)
Jag var ganska slut när jag hade dragit dom båda bak efter mig hela vägen hem samtidigt som jag bar på en kasse med mjölk och annat tungt, superwoman ;) Väl hemma så vägrade barnen följa med in. De skulle ut i trädgården och bygga en snögubbe. De rullade tre stora snöbollar undertiden jag stod i tvättstugan och vek tvätt. Jag hade samtidigt koll på båda barnen genom fönstret i tvättstugan. Jag såg att de vinkade till mig att komma ut. De behövde hjälp att lyfta snöbollarna och stapla dom ovanpå varandra. Jag tog snabbt på mig och tog en morot med mig ut. Vi gjorde tillsammans klart snögubben men Isac var väldigt bestämd över ögon, näsa och mun samt snöbubbens armar var allt skulle sitta. Julia döpte snögubben till Olof, oväntat efter sitt eviga tittande på filmen Frost :) Jag tror mannen också har sett Frost en gång för mycket. Han kom hem från jobbet någon timme senare och sa; "jag såg Olof ute i trädgården" haha.
 
Idag har vi ordnat så Isac ska få vara hemma hos sin bästis halva dagen och leka. Det fick också genast Isac på bättre humör. I torsdags kväll satte sig familjen också ner och bokade fyra biljetter till bio på söndag.
Jag kommer få gå upp tidigare efter min jobbnatt och kommer säkert vara helt död på bion men det är det helt klart värt för att se sina barn glada. Trist att man jobbar helg när resten av familjen är hemma och är lediga.
Tur jag iaf är ledig söndag-måndag natt så man kan få ut lite av det sista av helgen.
 
Något annat som också fick barnen att lysa av glädje var i torsdags kväll när det var tid för nattning.
Vi gick för att borsta tänderna och då fick barnen syn på sängen inne på kontoret. Den var utdragen och bäddad till en dubbelsäng. Deras gosedjur och snuttefiltar låg där och en mysig nattlampa var tänd. Ska vi få sova där inne tillsammans??? Det är ju precis som att övernatta?? Då kan du natta oss båda samtidigt mamma!!
Tänk va roligt det kan va att få sova tillsammans och i ett annat rum. Så mysigt vi hade det.
Julia hade fått välja en saga och Isac en. Vi läste först Isacs saga och sen avsluta vi med Julias som var en liten sångbok. Vi sjöng tillsammans alla god natt visorna som blinka lilla stjärna mm som vi alla tre kan.
Mysiga stunder! ♥ Barnen får alltid sagoläsning vid nattning med oftast var för sig.
Efter fritids idag frågade Isac om jag hade plockat undan allt inne på kontoret. Nej det hade jag ju inte för jag tänkte de skulle få sova där en natt till eftersom de tyckte att det var så roligt. Dock skulle mannen hålla till inne på kontoret hela kvällen. Vi drog in madrasserna på Julias rum som har mest golvyta och där hade de blivit nattade tillsammans av pappa sen. Lika nöjda med den placeringen. Jag jobbade och fick en söt bild på Isac och Julia nerbäddade tillsammans skickade till min telefon ♥ 
 
En del av veckan har varit en riktig skitvecka!
Jag kan inte gå in på vad som har hänt men idag får min blogg vara lite av en ventilation för mig.
Mitt liv är inte perfekt och jag har dåliga dagar som alla andra. Jag väljer bara att inte dela med mig av det tråkiga här på bloggen för jag tycker inte det hör hemma på internet. Vissa saker vill man bara dela med sig av till sina närmsta. Mina känslor väljer jag att hålla privata men här kommer idag ett litet undantag.
Jag har i slutet på denna veckan upplevt väldigt mycket känslor........
Jag har varit och är fortfarande arg, ledsen, besviken, rädd och väldigt trött på ett dåligt kapitel i mitt liv som aldrig tycks ta slut.
Det kommer alltid finnas människor i ens liv man helst hade sluppit men går ej att undvika. Inte heller kommer man sluta förvånas av vissa människor, deras val och omdömen. Man lever på hoppet om att tiden ska läka såren, att personen i fråga ska ändra sig men som istället fortsätter göra en besviken, arg och ledsen om och om igen. Vissa saker ligger bortom ens makt och det är så frustrerande! Något man själv kämpar med och försöker göra allting rätt med kan någon annan förstöra.
 

Min styrka och tröst får jag när jag tittar på mina barn. För dom kommer jag alltid vara stark och kämpa för det som är rätt. Jag kommer göra allt i min makt tills den dagen luften går ur mig att se till så de lär sig de rätta normerna och värderingarna i livet. Se till att de sköter skolan och har fasta rutiner. Lära dom att tro på sig själva och bli självstarka individer. Att vara snälla och ansvarsfulla. Framförallt se till att de är trygga och säkra och ge dom så mycket kärlek jag bara kan. Jag önskar dom inget annat än lycka nu och i framtiden. De kommer säkert göra misstag och jag kommer finnas där för dom då också. Barnens bästa är alltid det viktigaste, ni är mitt allt och allt jag gör är av kärlek till er! Jag försöker verkligen göra mitt bästa till att vara ett gott föredöme till mina barn. ♥
 
 
Årets julklapp från chefen var mycket fint tycker jag. En pepparkvarn och en kokbok i en trevlig presentförpackning. Medföljde gjorde även en liten katalog där jag får välja en gåva. Jag har lite svårt att bestämma mig men det står mellan ett knivblock och en köksvåg :)
 
 Mina älskade pälsbollar har inte alls gillat minusgraderna denna veckan. Sam fryser!! Yoda älskar snö men har liksom Sam inte kunnat gå den vanliga rundan pga allt salt ute på gatorna. Det gör ont i deras tassar :(
Tur vi bor som vi gör med mycket grön områden precis utanför dörren.
 
Raggsockarna har varit mina bästa vänner sen kylan kom!!
Jag tänker leta upp ett par fingervantar och göra små sockar till dogsen av avklippta fingrar från vantarna!
Det måste skydda dom från saltet!
 
 Här är två som älskar snön! Fortare mamma!! ♥
 
 Snögubben Olof :)
 
 En nöjd dotter som vann förra omgången av spelet vem där :)
En lyckad julklapp från moster Jessica ♥
 

Det blev ett lite lagom deppigt inlägg där på slutet. Jag har haft en riktig skitvecka rent ut sagt.
 Även detta ska väl passera!
Och trots elände och svackor som ibland hör livet till så har jag mycket att glädjas över och jag ser alltid fram emot varje ny dag!
 
Tack till dig Ola, min klippa, världens bästa man och pappa! Älskar dig ♥
 
Trevlig helg ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0